AVİTA 2024 DEĞERLENDİRME RAPORU AÇIKLANDI // ÇALIŞANLAR EN ÇOK PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK HİZMETİ ALDI

Sektörün lider markası AVİTA, 2024 yılında iş yerinde verimlilik ve kârlılığı artırmak amacıyla İnsan Kaynaklarının ödenmesine ve kurumlara rehberlik yapmaya devam etti. AVİTA Çalışan Destek Programı kapsamında sunulan hizmetlere ilişkin 2024 Değerlendirme Raporu, çalışanların en çok hangi alanlarda çalışmakta olduğunu ve gözlerine bakmasını sağlıyor.

Psikolojik Danışmanlığa Olan Talep Artmaya Devam Ediyor

Dünya genelindeki mutlulukların ölçümleri, Birleşmiş Milletler'in (BM) 2012'den beri yayımladığı Dünya Mutluluk Raporu'nun 2024 yılında yapıldığına göre, Türkiye 150'yi aşkın ülke arasında 94. sırada yer aldı. AVİTA Çalışan Destek Programı değerlendirme raporu, bu tabloyu muhafaza ettiği kalite verilerini sunarak çalışanların ruh sağlığına yönelik kapasitelerini ortaya koyuyor.

Son beş yılda çok tercih edilen hizmet, psikolojik danışmanlık oldu. Pandemi döneminde (%33) yoğun talep gören bu hizmet, 2024 itibarıyla %43'e yükseldi. Bu artış, kişilerin ruhlarını koruyabilmenin giderek arttığını gösteriyor. Psikolojik destek programları %84'ü kendileri için, %14'ü eşleri veya aile bireyleri için, %2'si ise çocuklarıyla ilgili uygulamaya başvurdu. En sık konuşulan konular arasında kaygı belirtileri (%17), çocukluk gelişimi (%14) ve depresif belirtiler (%7) öne çıktı.

AVİTA'ya danışan çalışanların %62'si kadın, %38'i erkeklerden oluştu. Kadın çalışanlar en çok psikolojik danışmanlık hizmetinden yararlanırken, erkek çalışanlar en çok mevzuat danışmanlığı için başvuruda bulundu.

Hukuki Konular ve Tıbbi Danışmanlık da Gündemde

2024 yılında psikolojik danışmanlığın ardından en çok talep gören hizmet, %29 ile mevzuat danışmanlığı oldu. Özellikle ev sahibi-kiracı paketlerinde hukuki inşaat taleplerinde artış gözlendi. Son yıllarda dikkat çeken bir diğer konu ise tedavi bilgi danışmanlığıydı. Bu alanda destek isteyen kişilerin %9'u en çok çocuk hastalıklarıyla ilgili bilgi almak için başvuruda bulundu.

 Farklı Alanlarda Destek Devam Etti

2024 yılında ise hastaların başvurduğu diğer hizmetler arasında sağlıklı beslenme danışmanlığı (%6), mali bilgi yatırımı (%6), veteriner yatırımı (%2) ve genel bilgi yatırımı (%5) yer aldı. Ayrıca bel, boyun ve sırt ağrıları ile ofis ergonomisi konusunda danışmanlık alan kişilerin oranı %1 olarak kaydedildi. 2024 yılında danışanlara 78.000'in üzerinde seans oturumu yapıldı. Bu seansların %44'ü yüzyüze, %39'u telefondan ve %17'si online olarak yapıldı.

 

AVİTA Çalışan Destek Programı, 2024 yılı boyunca sunduğu hizmetlerle toplam 155.436 çalışan/saat tasarruf sağlayarak kurumlara ve çalışanlara katma ödeme birleştirmeye devam ediyor.